Mun meikkihistoria

by - marraskuuta 04, 2020

 Moikka 😊

Aattelin kertoa teille mun meikkihistoriasta, minkä ikäsenä aloin meikkaamaan, miten olen kehittynyt vuosi vuodelta yms..

Aloitetaan vaikka kun olin 13v. Vuosi oli 2007.

Näissä kuvissa olen 13v ja meikkaamista en oikein harrastanut tuolloin vielä, ehkä vähän ripsiväriä ja huulikiiltoa, eipä oikeestaan muuta.


Tässä kuvassa olen 14v, vuosi oli 2008. Tuolloinkaan käytin ainoastaan ripsiväriä ja huulikiiltoja jos niitäkään.

Koulukuvauksiin laitoin yleensä vain ripsiväriä ja hieman huulikiiltoa. Oli vuosi 2007-2009 kun olin yläasteella.

Tässä kuvassa olen 15vuotias. Huomaatteko, olen laittanut kuvaan hieman ripsiväriä :)
Kuvassa on vuosi 2009.

Näissä kuvissa olen 16v, vuosi oli 2009-2010.

16v aloin laittamaan jo vähän enemmän meikkiä, kuten meikkivoidetta, ripsiväriä, luomiväriä ja vähän kulmia.

Ja näissä kuvissa olen myös 16v/17v

Huomatkaa että ensimmäisessä kuvassa ei ole meikkiä ollenkaan, joskus jaksoin meikata mutten aina, toisessa kuvassa minulla on laitettu ihanasti hiukset ja meikkiä näyttää vähän olevan naamassa.

Näissä kaikissa kuvissa olen minä 18v 😄 Uskoisitteko samaksi henkilöksi ? Moni ei usko :D

Mutta 18v aloin meikkailla yhä enemmän ja enemmän. Joskus meikkasin kunnolla, joskus oli päiviä kun en jaksanut meikata ollenkaan ja omasta mielestäni en aina tarvinnut meikkiä koska mun iho oli niin hyvässä kunnossa. 
Jos ja kun käytin meikkiä, käytin esim meikkivoidetta, ripsiväriä, kulmia en oikeestaan tehnyt koskaan mutta puuteria, luomiväriä ja huulikiiltoa/huulipunaa käytin jonkin verran. Rakastin kun kaverit meikkasivat mua ja laittoivat mun hiuksia. Rakastan sitä tunnetta edelleen 😊💗

Sitten hypätäänkin vuoteen 2013, kun aloin sairastua ja lihoa vähän enemmän. Toki meikkasinkin tuolloin saman verran kuin 18v.

Sitten tulikin vuosi 2014.
Huomatkaa että olen lihonut jonkin verran mitä olin 18v koska sairastuin.
Meikkiä käytin yhä enemmän, tykkäsin laittaa meikkivoidetta, luomiväriä, ripsiväriä, Huulipunaa/Huulikiiltoa, kulmia en nähtävästi ole tehnyt 😅
Mutta edelleenkin olin välillä ilman meikkiä.

Vuosi oli yhä 2014.
Värjäsin hiuksia erivärisiksi ja meikkasin normaaliin tapaani. Välillä meikillä ja välillä ilman. Meikkiin kuului: Meikkivoide, ripsiväri, luomiväriä ja huulipunaa/ -kiiltoa.

Nämäkin kuvat ovat vuodelta 2014.

Kyllä, olen ollut joskus blondi 😄
Kummat teidän mielestä sopii mulle paremmin ? Tummanruskee vai blodit hiukset ?

Vuotena 2015 aloin meikkaamaan vielä enemmän.
Aloin tosiaan vahvistamaan mun kulmia kun näytin hölmöltä ilman kulmia omasta mielestäni lopulta 😅

Nykyisinkin teen kulmia samalla tavalla, toki aloitin kulmien tekemisen kulmakynällä ja nykyisin teen kulmat kulmavärillä.

2016 vuonna näytin tältä 😄
Meikkiä rupesin käyttämään päivittäin. Mulla oli meikkivoide, kulmat, luomiväriä, ripsiväriä ja huulipunaa.

Sit tulikin vuosi 2017 ja pääsin Tampereelle kouluun, aloin opiskella Meikkaaja-Maskeeraajaksi.
Tämä kuva otettu koulussa vuonna 2017.

Tuosta koulusta olen alkanut meikkaamaan kunnolla kun opin kunnolla meikkaamisen taidon.
Käytin meikkivoidetta, puuteria, concealeria, kulmat, luomiväriä, poskipunaa ja highlighteria + huulipunaa.

Nämä kaikki kuvat ovat vuodelta 2018, jolloin valmistuin Meikkaaja-Maskeeraajaksi Tampereelta 😊

Nämä ovat 2019 vuodelta.
Meikkasin tuolloin joka päivä, joskus pidin meikittömiä päiviä mutta muuten oli meikkiä joka päivä naamassa.
Käytin meikkivoidetta, concealeria, puuteria, luomiväriä, kulmat, ripsiväriä, poskipunaa ja highlighteriä ja huulipunaa sekä Setting Sprayta.
Huulipuna oli aina matkassa mukana ja on yhä edelleen.

Tässä vielä tuoreita kuvia tältä vuodelta 😊
Meikkaan yhä joka päivä, toki pidän myös niitä meikittömiä päiviä että iho saa hengittää.

Käytän edelleen meikkivoidetta, concealer, puuteri, kulmat, eyeshadow primer, luomiväriä kunnolla, ripsiväriä, joskus rajauksia, poskipunaa ja highlighteriä + huulipunaa/huulikiiltoa sekä Setting Sprayta.

Olen muuttunut vuosien saatossa todella paljon niin henkisesti kuin fyysisestikin ja oppinut meikkaamaan pienin askelin. Ja nykyään omasta mielestäni olen ihan hyvä meikkaaja. 

Koulusta oli apua meikkaamisen suhteen vaikka kallis toki olikin. Nykyisin opiskelen myös kauneudenhoito- alaa, nimittäin Kosmetologiksi myöskin Tampereella. Tarkoitus olisi valmistua parin vuoden päästä ja oon niin onnellinen että pääsin kouluun, Kosmetologi on nimittäin ollut mun unelma-ammatti jo jonkun aikaa kun nykyisin rakastan tosiaan laittautumista ja pidän ihostani hyvää huolta tänäkin päivänä niin kuin olen aina tehnyt.

Meikkaan myös kavereita sillon tällöin. Mulla on paljon meikkejä ja tykkään puhua asiasta.

Tämä kuva otettu muutamia päiviä sitten 😊

Huomaatteko eroa mun meikeissä ? Kuinka olen muuttunut ?
Mie itse ainakin huomaan eron hyvällä tavalla😇

Mites te lukijat  ? Koska te olette alkaneet meikata ? Mie aloin 13v kokeilemaan meikkejä mutta kunnolla aloin meikkaamaan vasta kun olin aikuinen. Kosmetiikka on kuitenkin aina ollut mulle tärkeä ja meikkasin aina vain itseäni varten, en ketään muuta. Ja näin on nykyisinkin :)
Tykkään naamastani enemmän meikillä mutta ilmankin menee.

Olen tällä meikin avulla oppinut arvostamaan itseäni että olen kaunis olin sitten meikit naamassa tai ilman meikkiä :D Itsetunto on hyvässä.

Tässä oli tämmöinen "pieni" kertomus mun meikkaamisesta, kuinka kehityin 13vuotiaasta 27vuoden ikään meikkaamisen suhteen 😊

Toivottavasti te muutkin löytäisitte kauneutenne ilmankin meikkiä tai meikillä. Kumpi tuntuu sinusta oikealta.
Mie löysin itseni meikin avulla, toivottavasti sinäkin ! 😊💗

Kivaa keskiviikkoa ihanat 😍

You May Also Like

4 comments

  1. Kivoja kuvia :)
    Mikä tuo Beautiful Cherry Moon muuten on ja pääseekö sitä miten lukemaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Se on mun toinen blogi jossa kerron enemmän mun sairauksista.
      Pääsee lukemaan sähköpostin avulla jos on tunnukset tänne bloggeriin :)

      Poista
  2. Sä olet niin kaunis ja taitava meikkaaja<3 Mä en osaa oikein mitään kaunista meikkiä tehdä..entinen gootti olen joten vähän rajumpi meikki kyllä onnistuu��

    VastaaPoista

Kiitos Kommentistasi ♥